نقد و بررسی انیمیشن The Croods (کرودز) پرشین تون
.:: Your Adversing Here ::.
 

نقد و بررسی انیمیشن The Croods (کرودز)

نقد و بررسی انیمیشن The Croods (کرودز)

 
 

The Croods (کرودز) | مارس 2013 | انیمیشن، ماجرایی، کمدی--۹۸ دقیقه-PG

کارگردان: Kirk De Micco, Chris Sanders

نویسنده : Chris Sanders

بازیگران: Nicolas Cage, Ryan Reynolds, Emma Stone

خلاصه داستان : یک خانواده غارنشین بعد از اینکه خانه شان در زلزله از بین می رود، باید وارد دنیای فانتزی و ناآشنایی شوند و راه سفر را با کمک یک پسر مخترع آغاز کنند

 

 

 منتقد: مایکل فیلیپس (امتیاز: 6 از10) شکاگو تریبون

 

این فیلم همان عصر یخبندان است که درآن به جای حیوان، از انسان استفاده شده و یخ کمتری هم دارد. کرودز در حدود یک دهه قبل با عنوان «بیداری کرود» پا به عرصه حیات گذاشت.

که در آن زمان یک انیمیشن پر خرج از کمپانی دریم وورکس و استودیوی آردمان بود که جان کلیس هم در نوشتن فیلمنمه اش همکاری کرده بود. بعد از آن استودیوی آردمن که خالقان انیمیشن هایی چون والاس و گرومیت عالی و انیمیشن بسیار خوب فرار مرغی بودند، از پیشرفت های دنیای انیمیشن جا ماندند.

سال ها گذشته و حالا باز هم ما هستیم و فیلم دیگری از کمپانی دریم وورکس که متاسفانه پر شده است از اکشن. چرا که خشونت همراه با شوخی و خنده راحت تر از یک ابزار قدمی که پیرها با نام مزاح می شناسند، می تواند بازار جهانی را در دست بگیرد.

هنوز هم نام کلیس به داستان اعتبار بخشیده است، اما «کرودز» به شدت رگه هایی از فیلم های عصر یخبندان دارد. بیشترین حس خشنودی از فیلم زمانی پدید می آید که به صدای نیکولاس کیج در نقش گراگ کرود گوش می دهیم که با اوگای حساس( کاترین کینر) ازدواج کرده است و سه فرزند دارد.

که شامل سندی کوچولو که هنوز به حرف نیامده و در دوران بوم بوم و وحشی گری است، برادر بزرگتر کله گنده او به نام تانک (کلارک گرگ) و راوی داستان که بزرگترین فرزند خانواد است، ایپ (اما استون) می شود. دستیار کارگردان و دستیار نویسنده، کریس ساندرز قبلاً در فیلم مطرح اخیر دریم وورکس یعنی «چطور اژدهای خود را تربیت کنید» کار کرده است. مثل «اژدها» کرودز هم بر این موضوع که رئیس خانواده باید یاد بگیرد خود را با شرایط تطبیق دهد و بی خیال باشد، پایه گذاری شده است.

 

وقتی خانه خانواده کرودز در غار خراب می شود، جستجوی خانه ای جدید را آغاز می کنند. یک اتفاق فرعی هم رخ می دهد: ایپ با یک پسر غار نشین پیشرفته روبه رو می شود که اندام بسیار خوبو عاری از چربی دارد (با صدای رایان رینولدز). گای، پسر غارنشین، فقط یک قاب عکس زیبا نیست. بلکه او داعیه دار آینده نوع بشر است.

او در مورد آتش می داند (خورشید در دستان اوست) و چیزهایی دارد که «ایده» نامیده می شوند. این انسان های اولیه باید بیاموزند که از همدیگر یادبگیرند و در عین حال آن ها باید از موجودات پرنده ای که مرگبار هستند و دندان دارند و با سرعتی باورنکردنی لاشه یک جانور را لخت می کنند، فرار کنند و بجنگند.

گراگ و گای و ایپ و اوگا و تانک و سندی و مادر سرسخت اوگا (کلوریس لیچمن که از جک های مادر زنی در مورد او استفاده می شود) به دنبال جایی هستند که گای آن را «فردا» می نامد. مکانی که آنجاست، نزدیک کوه ها که بقا در آنجا ممکن می شود و یک فاصله نسلی می تواند در آن رخنه کند.

کارگردانان ساندرز و کرک دمیکو، بخش سه بعدی فیلم را خطرناک ساخته اند. مثل همیشه با این سبک انیمیشن عکس –واقع گرایی، پیچیدگی های دیجیتالی هم با هزینه ای همراه شده اند: هر ماچ روی صورت یا سقوط از بلندی، با صدای «اوووومممممککففف» به سرانجام می رسد و زیاد صحنه جالب و خنده آوری را پدید نمی آورد. خشونت این انیمیشن به خشونت فیلم های اکشن نزدیک تر است که به مقدار کمی هم از شدت آن کاسته شده است.

چشم انداز ها، صحراها و مناطق استوایی، خیلی متنوعند که این رویه برخلاف خود کاراکترهاست که زیاد متنوع نیستند. حداقل کیج هم هست که تبدیل به یک صداپیشه زیرک شده است و بعضی متن ها را عجیب، هوشمندانه و پر انرژی می خواند که این در تناقض با خود فیلم «کرودز» است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





  • نوشته : رضا
  • تاریخ: جمعه 1 فروردين 0برچسب:,

  • rezaaez

    رضا

    rezaaez

    http://rezaaez.loxblog.com

    پرشین تون

    نقد و بررسی انیمیشن The Croods (کرودز)

    پرشین تون

    به وبلاگ من خوش آمدید

    پرشین تون